Siekiant užtikrinti sklandų svetainės veikimą, analizuoti lankytojų veiklą ir teikti individualizuotus skelbimus, šioje svetainėje yra naudojami slapukai ir socialinių tinklų įskiepiai. Slapukų ir įskiepių naudojimą galite pasirinkti patys nustatymuose. Daugiau informacijos Privatumo politikoje.
Prekės krepšelyje
Jūsų krepšelis tuščias
Išsirinkus norimas paslaugas, spauskite mygtuką "Į krepšelį"
„BookitNow“ yra įmonių grupės „Gera Dovana group“ dalis.

Nugaros skausmas – galimos priežastys ir profilaktika

2023-11-04

Nugaros skausmas – galimos priežastys ir profilaktika

Nugaros skausmas, tai turbūt beveik kiekvienam aktuali tema. Nemaža dalis žmonių dirba sėdimą darbą, todėl visą dieną praleidžia sėdėdami. Dažnai sėdima ergonomiškai tinkamai neįrengtose darbo vietose, palinkus ar susidėjus koją ant kojos. Visi šie veiksniai ne retai tampa nugaros skausmo priežastimi. O kur dar traumos keliant sunkesnius daiktus. Tiesa, priežastys ne visuomet netaisyklinga laikysena ar daiktų kėlimas. Nugarą skaudėti gali ir dėl vidaus organų negalavimų, nervų užspaudimo ar traumų. Todėl šiame straipsnyje plačiau apžvelgsime galimas nugaros skausmo priežastis, tokias kaip nervinis nugaros skausmas, juosmens skausmai, kryžkaulio skausmai, nugaros patempimas ir kitus. Taip pat straipsnyje rasite ir galimus gydymo metodus.  

NUGAROS SKAUSMAS - RŪŠYS  

Nugaros skausmas pagal savo intensyvumą, atsiradimą skirstomas į dvi rūšis - ūminis nugaros skausmas ir lėtinis nugaros skausmas.  

Ūminis nugaros skausmas atsiranda dažniausiai staiga, yra gana stipriai jaučiamas. Skausmas gali būti arba bukas arba atvirkščiai - aštrus. Nugaros skausmas dažniausiai juntamas dešinėje ar kairėje pusėje. Dažniausiai skauda nugaros apačią, ties juosmeniu. Toks skausmas kartojasi nereguliariai, gali praėjus tam tikram laiko tarpui pasikartoti. Ūminis skausmas netrunka ilgiau nei 2 – 3 mėnesius.    

Lėtinis nugaros skausmas toks, kuris trunka jau ilgiau nei 3 mėnesius. Lėtinis nugaros skausmas būna deginantis, rečiau bukas. Gali skaudėti kažkur giliai, dažnai vienoje vietoje, tačiau pereinantis į kitas kūno dalis - sėdmenis, kojas, strėnas. Kai kuriais atvejais net gi gali nutirpti galūnės. Pasunkėja kasdieninių darbų atlikimas. Tokį skausmą gali įtakoti stuburo, kaulų ligos, anksčiau patirta trauma, stuburo iškrypimas. Todėl neretai jaučiami ir stuburo skausmai. Lėtinis skausmas gali atsirasti ir veikiamas streso, prastos emocinės būklės.   

Nugaros skausmas pagal savo pobūdį gali būti labai įvairus. Skausmas nugaroje gali pasireikšti staigiai ir būti itin aštrus, tačiau gali atsirasti ir po truputį, pasireikšdamas buku, maudžiančiu ir labai varginančiu skausmu.   

Pagal kilmę nugaros skausmas gali būti:   

  • Viscerogeninis – nugaros skausmas atsiranda dėl įvairių vidaus organų pažeidimo. Pavyzdžiui, skausmas gali atsirasti dėl inkstų akmenligės ar endometriozės.  

  • Neurogeninis – tai nugaros skausmas, kuris siejasi su įvairiais nervų sistemos pažeidimais. 

  • Psichogeninis– tai nugaros skausmas, kuris gali atsirasti dėl psichologinės būklės ir savijautos, pavyzdžiui patiriant didelį stresą, turint nerimo sutrikimą ar sergant depresija.  

  • Vaskulogeninis – tai skausmas, kuris pasireiškia nugaroje dėl kraujotakos sutrikimų ar kraujagyslių pažeidimų.  

  • Vertebrogeninis – tai nugaros skausmas, kuris susijęs su stuburo pakitimais, ligomis ar pažeidimais. Beje daugiausiai nugaros skausmų ir yra būtent susiję dėl stuburo.   

NUGAROS SKAUSMO PRIEŽASTYS  

Nugaros skausmas dažnai atsiranda netikėtai arba palaipsniui didėja iki tol, kol tampa sunku iškęsti. Nugaros skausmo priežastimis dažniausiai tampa per didelis krūvis, nuolatinis raumenų įtempimas. Taip pat skausmus gali įtakoti netinkama judėjimas, padėtis, traumos. Žinoma, nugaros skausmas gali kilti ir dėl kitų ligų, pavyzdžiui, inkstų akmenligės. Ir tik gydytojas žino, kaip atskirti nugaros skausmą nuo inkstų skausmo. Tad vos pajutus pirmuosius simptomus geriausia kreiptis pas gydytoją, kuris nukreips išsamiems tyrimams. Tyrimai gali padėti išsiaiškinti tikrąją priežastį.

  • Ilgas sėdėjimas

Ilgas sėdėjimas viena iš dažniausiai pasitaikančių nugaros skausmo priežasčių. Deja, bet dažnam žmogui išvengti šito tiesiog nepavyksta, kadangi darbe tenka ilgai sėdėti. Be to, žmonės ne tik ilgai sėdi, bet ir dažnai netaisyklingai.  

  • Netaisyklingai nešami ir keliami daiktai  

Apsipirkę parduotuvėje turbūt net nesusimąstote, kad maišus taip pat reikėtų nešti taisyklingai. Jei nešite itin sunkų maišą su produktais vienoje rankoje, sukelsite didelę apkrovą savo nugarai. Taip pat labai svarbu tinkamai kelti sunkius daiktus. Keliant sunkias dėžės tiesiog pasilenkus, atsiranda nemaža rizika pasitempti nugarą.  

  • Ligos

Nugaros skausmą gali įtakoti daug ir įvairių ligų, ypač tos, kurios susijusios su stuburu, kaulų struktūra ir jos pakitimais. Viena tokių ligų - skoliozė. Tai yra stuburo išlinkimas į vieną pusę. Stuburo pakitimus ir nugaros skausmą gali įtakoti įvairūs sąnarių uždegimai, osteoporozė (ypatingai vyresnio amžiaus moterims), osteoartritas (būdingas vyresnio amžiaus žmonėms), įvairūs vidaus organų susirgimai esantys dubens, pilvo, nugaros srityje.   

  • Kitos priežastys

Nugaros skausmas gali atsirasti ir menstruacijų metu, tačiau šis skausmas dažniausiai tęsiasi tik dieną ar dvi. Nėštumo metu taip pat gali dažniau suskausti nugarą dėl svorio. Galimos ir kitos nugaros skausmo priežastys: miegojimas ant čiužinio, kuris nepritaikytas Jums, per mažas fizinis aktyvumas, per didelis krūvis sportuojant, traumos sporto metu.    

KAIP ATPAŽINTI SKAUSMO PRIEŽASTIS?   

Kartais sunku pačiam suprasti kodėl skauda nugarą. Be to, kiekvienu atveju skausmas gali būti skirtingas ir pereiti net ir į kitas kūno dalis. Papasakosime, kaip atpažinti skausmo priežastis pagal skirtingus nugaros skausmo simptomus. 

  • Nugaros skausmas pereinantis į nugarą

Kai kuriais atvejais nugaros skausmas gali pereiti į koją. Kartais skausmas pereina tik į vieną koją, o kartais gali pereiti ir abi. Jei jaučiate tokio pobūdžio skausmą, galimas dalykas, kad Jums yra užspaustas nervas. Deja, dažniausiai šiuo atveju prireikia chirurgo įsikišimo, kitu atveju gali laukti tokios pasekmės, kaip užtirpusios galūnės, pirštai (kojų).  Nugaros skausmą pereinantį į koją ar abi gali įtakoti ir tarpslankstelinių diskų išvaržos. Tačiau šiuo atveju skausmas juntamas bet kokioje padėtyje, atlikus staigesnius judesiu gali suskausti labiau. Skausmas dažniausiai būdingas tik tam tikrai nugaros daliai, yra gana stiprus, kartais apibūdinamas, kaip deginantis.   

  • Nugaros skausmas apačioje

Turbūt dažniausiai pasitaikantis skausmas – nugaros apačioje. Tokį skausmą labiausiai įtakoja netaisyklinga laikysena sėdint, per mažas fizinis aktyvumas, nestiprūs liemens raumenys.  

  • Nugaros skausmas tarp menčių

Nugaros skausmas viršutinėje dalyje, ypatingai nugaros skausmas tarp menčių gali atsirasti dėl kelių priežasčių. Viena dažniausių priežasčių, kodėl skauda tarp menčių - tai silpni tos vietos raumenys. Taip pat gali įtakoti netaisyklinga laikysena, per mažai ar visai nemankštinami ir nestiprinami nugaros raumenys. Dar viena, gana rimta priežastis gali būti pavojinga liga – aneurizma. Tokiu atveju labai svarbu stebėti savo būklę, ypač jei stiprus skausmas perėjo į galvą, nes tuomet būtina skubiai apsilankyti pas gydytoją. Deginantis skausmas nugaros viršuje gali būti primas požymis, į kurį tiesiog būtina atkreipti dėmesį.  

  • Nugaros skausmas nėštumo metu

Turbūt reta besilaukianti moteris nepatiria nugaros skausmo. Vienoms jis stipresnis, kitoms silpnesnis. Kas įtakoja nugaros skausmą nėštumo metu? Viena priežasčių - pilvo raumenų tempimas. Didėjant pilvukui tempiami pilvo raumenys, dėl šios priežasties didesnis krūvis tenka nugaros juosmeninei daliai. Dar viena priežastis, kuri taip pat sukelia nėščiosioms nugaros skausmus – didesnis progesterono kiekis organizme.  Be jokios abejonės didesnis svoris priekinėje kūno dalyje taip pat paveikia nugarą. Moteris ima labiau atsilošti, o taip padidėja nugaros tempimas. Ima dažniau skaudėti apatinę nugaros dalį.  

 

KAIP SUMAŽINTI NUGAROS SKAUSMĄ NĖŠTUMO METU   

Besilaukiančioms reikėtų jau nėštumo pradžioje pradėti rūpintis savo fizine sveikata ir pasistengti užkirsti kelią nugaros skausmui. Jis rečiau atsiranda toms, kurios iki nėštumo daugiau sportavo, mankštinosi. Tokių moterų raumenys stipresni. Vis tik, ką daryti, jei norisi sumažinti šį skausmą. Pirmiausiai, reikėtų atsisakyti veiklos, kuri apkrauna juosmeninę dalį ir dubenį. Reikėtų mažiau vaikščioti, pasistengti ilgai nestovėti.   

Pasitarus su gydytoju galite atlikti specialius pratimus ir mankštas, kurios padeda sustiprinti nugaros raumenis. Taip pat Jums gali būti paskirtas specialus masažas, kuris padės atpalaiduoti nugaros raumenis, nuims įtampą. Puikiai tinka holistinis nugaros masažas.   

Idealiausia nėščiajai miegoti ant šono, o tarp kojų įsidėti specialią pagalvę. Taip sumažinama apkrova nugarai.   

PATARIMAI KAIP IŠVENGTI NUGAROS SKAUSMO  

Kaip jau minėjome prieš tai, viena iš pagrindinių nugaros skausmo priežasčių - netaisyklingas ir ilgas sėdėjimas. Bent 5 minutes per valandą skirkite poilsiui nuo kėdės, o dar geriau - pasimankštinkite, pavyzdžiui, atsistokite, pasukiokite liemenį į abi puses, pasistiebkite ir ištieskite rankas į viršų, pasilenkite žemyn ir pasistenkite paliesti kojų pirštų galus. Tokios reguliarios mankštelės prajudins kūną bei nugaros raumenis. 
Taip pat labai svarbi ir kėdė, ant kurios praleidžiama didžioji dienos dalis. Reikia, kad kėdė būtų nei per kieta, nei per minkšta, o atlošas išgaubtas pagal nugaros reljefą. Taip pat svarbus ir tinkamas kėdės aukštis, kad prie stalo sėdėtumėte nesusikūprinę ir ne per daug įsitempę.Stenkitės nesikūprinti, išsitieskite ir kontroliuokite save. Ypatingai susikūprinama kai žiūrima į telefonų ekranus. Tad telefoną kaip ir kompiuterį reikėtų stebėti akių lygyje, kad kaklas ir nugara būtų tiesūs. 
Susireguliuokite automobilio sėdynę, kad laikysena būtų taisyklinga. O jei automobilyje praleidžiate daug laiko, pabandykite tarp apatinės nugaros dalies ir atlošo pasikišti pagalvėlę.
Dar viena ir labai dažna nugaros skausmų priežastis - nepatogi pozicija miegant. Tinkama pozicija ir geras čiužinys yra būtini, norint išvengti nugaros skausmo. Taigi kokybiškam miegui pasirinkite itin gerą čiužinį bei ortopedinę pagalvę. Tačiau būtina žinoti dar kelis patarimus – jei mėgstate miegoti ant nugaros, pasidėkite pagalvėlę po keliais, o jei miegate ant šono, tuomet pagalvėlę reikėtų pasidėti tarp kelių. Taip stuburui teks mažiau krūvio. Ir labai svarbu stengtis daugiau nebemiegoti ant pilvo, nes tai pozicija labiausiai kenkianti nugarai ir kaklui.  T
am, kad išvengti nugaros skausmų labai svarbus ir judėjimas. Pasistenkite kasdien bent minimaliai pajudėti - pasivaikščioti, pasimankštinti. Jei darbo dienomis nepavyksta įtraukti daugiau aktyvumo, stenkitės bent savaitgaliais įsitraukti daugiau aktyvios veiklos. Taip pat nugaros skausmui malšinti padeda ir įvairūs tempimo pratimai. Juos reikėtų atlikti kelis kartus per dieną.  
Bene pats naudingiausias būdas apsisaugoti nuo nugaros skausmo - reguliarus nugaros srities masažas. Jei skundžiatės nugaros skausmu ir gydytojas rekomenduoja, būtinai išbandykite gydomuosius masažus.  Gydomasis masažas – puikus pasirinkimas, norint išvengti ar sumažinti nugaros, kaklo, pečių skausmus asmenims, dirbantiems sėdimą darbą, besigydantiems po įvairių traumų.

ATPALAIDUOJANTIS NUGAROS MASAŽAS  

Atpalaiduojantis nugaros masažas padės atsigauti po dienos darbų, atpalaiduos nugaros raumenis, pašalins susikaupusią įtampą bei nuovargį. Toks masažas puiki profilaktinė priemonė, kuri sumažina riziką atsirasti nugaros skausmui. Geriausias metas atpalaiduojančiam nugaros masažui - popietė, vakaras. Tuomet po visų darbo dienos rūpesčių galite visiškai atsipalaiduoti. Be to, pagerinama ir miego kokybė.  

Jei norite pasilepinti atpalaiduojančiu masažu, būtinai apsilankykite pas geriausius sostinės masažo specialistus. Nugaros masažas Vilniuje atliekamas daugelyje grožio centrų ir masažų namų - „DorumVita“, „AND Klinika“, „Masažo namai“, „Harmonijos menė“ ir kituose masažo namuose.  

Nugaros masažas Kaune atliekamas „DAO SPA namai“, „Medus kūnui“, „Saulėja SPA“ ir kituose masažų bei grožio namuose. 

GYDOMASIS NUGAROS MASAŽAS  

Gydomasis masažas – tai viena iš masažo rūšių, kurios tikslas yra gydyti įvairias ligas, atkurti bei normalizuoti pažeistas organizmo funkcijas. Gydomasis masažas atnaujina sutrikusios organizmo dalies funkcionavimą, t. y. pašalina skausmą ir raumenų nuovargį, įtampą, pagerina kraujotaką ir medžiagų apykaitą, atpalaiduoja spazmus, atkuria sąnarių judrumą. Net trumpalaikis masažas atstato organizmą, pašalina pieno rūgštį iš raumenų, kelia bendrą organizmo tonusą ir audinių elastingumą.  

Apie gydomąjį masažą turėtumėte pagalvoti jei jaučiate skausmus pečių, juosmens srityse. Gydomasis masažas geriausias priemonė pašalinti šiuos negalavimus ir užkirsti kelią  didesnėms sveikatos problemoms.  

Šis masažas ypatingai rekomenduojamas žmonėms, kurie visiškai nesimankština, dirba sėdimą darbą, mažai juda.  

Gydomasis masažas gali būti atliekamas ne tik norint sumažinti nugaros skausmą, bet puikiai tinka ir kaip profilaktinė priemonė. Gydomasis masažas veikdamas raumenis padeda palengvinti judesius, didina darbingumą, padeda išlaikyti taisyklingesnę laikyseną.

NUGAROS MASAŽAS - KAINA  

Nugaros masažo kaina svyruoja nuo 10 EUR iki 35 EUR. Kaina skiriasi priklausomai nuo to, koks masažas atliekamas. Yra daug skirtingų nugaros masažo tipų: klasikinis, express, nugaros ir pečių srities, Kerala (giluminis, atpalaiduojantis)  ir kiti.  

Ypatingai verta rinktis kelių apsilankymų kuponą, kadangi masažas dažniausiai nėra vienkartinis ir būtina praeiti bent minimalų masažų kursą.  

Norint efektyvumo rekomenduojami mažiausiai 5 apsilankymai, geriausia kartą ar du per savaitę. Efektyviausia 10 masažų kursas. Po praeito kurso masažo specialistas Jums rekomenduos sekančių apsilankymų laiką. Viskas priklauso nuo to ar masažas atliekamas profilaktiškai ar reikalingas intensyvesnis gydymas.  

Taigi, nugaros skausmas gali būti labai įvairus nuo vos jaučiamo iki labai skausmingo. Labai svarbu išsiaiškinti nugaros skausmo priežastis, kad būtų paskirtas tinkamas gydymas. Taip pat, kad išvengtumėte nugaros skausmų, reikalinga profilaktika – tinkama laikysena, mityba, sportas, mankšta, kokybiškas miegas bei tinkama pozicija – tai svarbūs veiksniai, norint išvengti nugaros skausmų. Žinoma, jei jie nesusiję su kitomis ligomis. Nugaros masažas yra efektyviausia priemonė norint išvengti įvairių sveikatos bėdų, tame tarpe ir nugaros skausmo. Masažas taip pat geriausia, natūrali ir profilaktinė priemonė. Pasirūpinkite savo nugara ir užkirskite kelią skausmams.  

Atgal